Dag 6, tweede sportdag in Lesotho Malealea

17 januari 2019 - Mafeteng, Lesotho

Lieve lezers,

IMG_20190117_130946_213

Mijn dag, ja die begon laat... Floortje en ik dachten van 'oh laten we Eline een keer een wekker zetten..' Dat was niet onze slimste keuze deze reis, ik had hem een uur telaat gezet. Ontbijt snel naar binnen gepropt, tas gepakt en aan de wandel naar de sportdag op een andere school. Onderweg nog mijn cakeje opgegeten, we hadden kleine medereizigers. Met dit lieve jongetje had ik mijn cakeje gedeeld.

IMG_20190117_084125

De dag begon dus goed, ik besefte me dat hij misschien nog minder ontbijt op had dan ik. We arriveerde op het sportveld. Wow wat was die groot met een super mooi uitzicht. Fatiya en Stef hadden de leiding gedeeld voor de sportdag vandaag, ze hadden het goed voorbereid en iedereen al een plekje gegeven. We pakte de spullen en gingen ons spel klaarzetten, tot half 11 hebben we ongeveer 6 groepjes kinderen gehad. Het waaide erg hard dus het was technieken van de opleiding toepassen, praat met de wind in je rug en kijk zelf in de zon, niet de kinderen. Ik merkte dat ik dit uit mijzelf al deed, schouder klopje voor mij 😇. Na half 11 kreeg ik erg veel buikpijn en werd ik erg emotioneel, ik heb geen les meer gegeven maar wat rond gelopen en wat bijgekomen in de schaduw. Deze sportdag hebben we ook weer eerder gestopt, dit omdat we merkte dat de kinderen wat moe werden en na de kleine pauze kwamen al minder kinderen naar het sportveld. Als we dan nog een pauze zouden doen, dan kwamem er misschien maar 1 of 2 klassen. De afsluiting van de dag was echt heel mooi, we hadden een lied van Kinderen voor kinderen opgezet en met de kindjes gedanst.

IMG_20190117_120248IMG-20190117-WA0011IMG-20190117-WA0039IMG-20190117-WA0040FB_IMG_1547722993515

Op de weg naar onze kamers werd het steeds warmer en warmer, we verzamelden en aten onze lunch. Sommige gingen douche of een dutje doen en zo ik ook. Dat deed me goed, na weer een heftige dag voor mij had ik het echt nodig. Om kwart over 4 verzamelde we op de bankjes bij ons grasveldje, er waren 2 voetbal teams opgetrommeld waar wij mee mochten voetballen. We wandelden weer naar het sportveld van de school en daar stonden 2 volwassen voetbal teams. Grotendeels van de groep ging voetballen en een paar waren toeschouwer en moedigde goed aan. Het was een mega erg knollen veld, niet zoals in Nederland nee echt wel veel erger. Ik heb niet mee gedaan omdat ik mezelf ken en dan door m'n enkels ga, m'n knieën naar de gort help en last van mijn rug krijg. En toch zou ik morgen graag meegaan met de hike, ik laat Floortje de wekker zetten!

IMG-20190117-WA0007IMG-20190117-WA0018

Morgen gaan we een hike maken van in totaal 5 uur en we kunnen daar zwemmen. Oh man wat heb ik daar zin in! Lekker zwemmen, wandelen en genieten van het mooie uitzicht op onze laatste dag in Lesotho, Malealea. De wekker staat om 7 uur dus het is de hoogste tijd om te gaan slapen.

Dikke kus XX

1. Annemieke van Dooren:
    17 januari 2019
    Geniet heel erg van jou verslagen... Leuk om zo met jullie mee te reizen
    Veel plezier morgen bij de hike
    Gr Annemieke
  2. Wietske Heijnen:
    17 januari 2019
    Hoi Eline super leuk om jouw verslagen te lezen. Ik ga zelf in de zomer maar zuid Afrika dus word super enthousiast van jouw verhalen. Heel veel plezier nog een doe Rik de groetjes
  3. Helga:
    17 januari 2019
    Super leuk om te lezen. Veel plezier.
  4. Natacha:
    18 januari 2019
    Geniet maar lekker van de hike en het zwemmen! Jullie hebben het verdiend!
  5. Marga:
    18 januari 2019
    Gelezen, mooie foto en succes Eline