Dag 8 in de bus naar Johannesburg

19 januari 2019 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Lieve lezers,

Deze dag was niet heel erg speciaal behalve ons verblijf voor vanavond. De wekker, die Floortje had gezet, stond vroeg. Ik kreeg weer is geen ontbijt door mijn keel dus nam mijn cakeje in een servet mee de bus in. Het was een lange busreis, wat geslapen en films gekeken met Thomas. Eindelijk in Johannesburg stopte we bij de Decathlon en hebben we veel spullen gekocht voor de gevangenis in Kaapstad. Tenuetjes voor de gevangenen, voetballen, rugbyballen, volleyballen en voetbal schoenen. Deze gaan we in de Pollsmore Correctional Center na het voetballen aan de gevangenen geven. Deze hebben blijkbaar nog minder kleren en spullen dan Leeuwkop Correctional Center. Na het shoppen reden we een wijk binnen waar je liever niet alleen wil lopen. Toch bevond hier onze overnachting voor vanacht.

IMG_20190119_192530IMG_20190119_192508IMG_20190119_192458IMG_20190119_174951IMG_20190119_155511

We reden de poort binnen en een oude vrouw heetten ons welkom. Het was een non, één van de 4 die hier wonen. Ja we slapen in een oud klooster, er is een kappel waar morgen een mis is. Want morgen is het zondag. We gingen met z'n alle het huis verkennen en het was zo groot, met een achtertuin, voortuin, kelder, kappel, meer dan 10 kamers en wat zithoeken met van die hele oude oma stoelen en kleedjes. Om 6 uur was het tijd om aan tafel te gaan, tot die tijd hebben we wat gevoetbald en verstoppertje gespeeld. Het eten was erg lekker maar er waren veel vliegen die dat ook vonden. We weten niet hoe maar Lisa wilde een hap nemen en er zat een vlieg aan haar mes..... Toen was mijn eetlust meteen weg.

Na het eten verveelde we ons heel erg, toen zijn we in dit beetje spooky klooster in de kelder verstoppertje gaan spelen. Als 20 jarige verstoppertje spelen in Zuid-Afrika in een klooster van 102 jaar oud is toch wel next level vonden wij.

IMG_20190119_195956

Morgen gaan we weer vliegen, dit keer naar Kaapstad. Half 8 de bus inladen en daarna ontbijt. Als het allemaal volgens plan gaat komen we rond 1 uur aan in Kaapstad. Wij gaan hier nog even door met dansen in de kelder en morgen vroeg op.

Dikke kus XX

1. Annemieke van Dooren:
    19 januari 2019
    Geniet nog van jullie avond en morgen een hele goede reis naar kaapstad

Gr Annemieke
  2. Marga:
    20 januari 2019
    Weer een mooi verhaal Eline, jakkie vliegen op het eten🤢maar insecten horen er natuurlijk wel bij daar. Heel veel succes met de vlucht en tot het volgende bericht🙋🏻🌞
  3. Natacha:
    20 januari 2019
    Nu ik dit leuke verhaal lees zijn jullie al in Kaapstad... Weer heel veel mooie avonturen tegemoet! Veel plezier samen!💋