Fun day, Dag 16

27 januari 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Lieve lezers,

De dag begon met een grote wending, we zouden naar Robben eiland gaan maar door de harde wind voer de ferry niet. Merel had even wat rond gebeld en we konden vandaag gaan surfen bij de surf school. Met wat vertraging reden we met zwemspullen en al naar het strand. We gingen surfen!!!! We kwamen toch nog iets te vroeg aan, maar konden vast onze wetsuits gaan passen. Gelukkig zat die van mij meteen goed, iedereen kreeg een surfboard en we gingen meteen naar het water. We kregen een korte uitleg over de vlaggen vanwege dat er soms wat haaien gevaar is. We werden in 3 tallen ingedeeld bij een instructeur, ik Mike en Thomas zaten bij elkaar. We gingen meteen heel ver het water in, de eerste golf was het begin van een super goede en toffe ochtend. Die golf die ik pakte was echt perfect voor mij, ik ging rustig staan. Ik nam mijn tijd, net als onze leuke instructeur zei. Ik ging rustig op mijn surfplank staan en ik ging en ging maar mee met de golf. Ik stond super lang en kon een beetje sturen. Dat was het begin van vele goede golven erna. We dwaalde erg af naar links, dat zagen de instructeurs optijd en gingen we het water uit. We liepen over het strand weer naar rechts, de wind was zo hard dat ik niet vooruit kwam met mijn surfplank. Dat werd gezien en mijn plank werd door de instructeur gedragen 😇. Ondertussen hebben we wat gepraat, hij was pas 17 jaar oud en surfde al 10 jaar. Zijn broer had dit weekend meegedaan aan een grote wedstrijd en was in de top 3 geëindigd. Ook was hij in zijn laatste jaar van school gestopt of van school getrapt, daarom werkte hij nu hier. Hij vertelde me dat hij dit liever doet dan wat dan ook, mensen zijn hobby aanleren. Hij vroeg wat wij hier deden en ik vertelde hem dat we veel op elkaar leken door wat we doen. Hij was erg onder de indruk van wat we allemaal gedaan hadden en vond het jammer dat we woensdag alweer terug naar huis gaan.

IMG-20190127-WA0138IMG-20190127-WA0152IMG-20190127-WA0149IMG-20190127-WA0185IMG-20190127-WA0209IMG-20190127-WA0200IMG-20190127-WA0047IMG-20190127-WA0102IMG-20190127-WA0000

We maakte nog wat leuke foto's en kleede ons om. We gingen terug naar onze Mamma's om even te lunchen en om te kleden voor het concert.

Eerst reden we langs een grote supermarkt om ons avond eten te halen, het was een picknick concert dus mochten ons eigen eten en drinken meenemen. Na veel lekker eten, drinken en wijn te hebben gehaald reden we door naar Kirstenbosch National Botanical Garden. We vonden een plaatsje op het gras, pakte ons eten en drinken en toen was het nog wachten tot half 6. Het werd steeds drukker en we werden steeds verder ingebouwd. Om iets over half 6 barste het feest los, eerst zat iedereen nog lekker op de grond en na de eerste paar klanken van de muziek stond iedereen op en begon te dansen. We wisten niet wat we meemaakte, 6000 mensen allemaal dansen na 3 klanken van de muziek, het was echt bijzonder mooi om daar deel van uit te mogen maken. Sinds die klanken zijn wij en de andere 6000 mensen niet meer gaan zitten, het drinken en de wijn ging vloeiend door de keeltjes van mijn mede studenten en we danste er op los met z'n alle. Op een gegeven moment begonnen we een polonaise met de 13 van ons, we namen steeds meer mensen mee en uiteindelijk was de polonaise zo lang dat het van ons plekje tot het podium kwam. De sfeer was geweldig, het was warm maar dat maakte niemand iets uit, iedereen danste met elkaar en had lol.

IMG_20190127_191048IMG-20190127-WA0261IMG-20190127-WA0220

Eenmaal thuis aangekomen heb ik nog veel gedanst met ons kleine zusje in huis van Mamma Rose. Ik was nog lang niet klaar om stil te zitten, ook heb ik met haar wat dieren in het Engels geleerd omdat ze thuis weinig Engels met haar praten. Ze is bijna 5 jaar en al zo slim! Samen spelletjes gespeeld op mijn telefoon en toen weer gedanst. De avond hebben we afgesloten op de kamer van de jongens met een kamer concert van onze lieve Floortje. Dat ga ik nog wel missen als ik thuis ben, elke avond naar gitaar en Floortje haar mooie stem luisteren. Het was een goed begin van de laatste dagen hier.

Dikke kus XX

1. Jenny:
    28 januari 2019
    Wauw wauw wat een fijne dag! Zit hier helemaal mee te genieten! 😃lekker surfen (klinkt alsof je een natuurtalentje bent!) en daarna lekker de voetjes vd vloer(/gras 😉) leuk leuk! 💃🏼
    Knuffels en heel veel liefs 💋