In de bus naar Lesotho dag 4

15 januari 2019 - Greater Johannesburg Metropolitan Area, Zuid-Afrika

Lieve lezers,

IMG-20190115-WA0007

Dit is nog een foto van ons met Mamma Neli en onze zus gister avond tijdens een potje yahtzee.

Mijn dag begon met een nacht geterroriseerd te worden door een mug, hij had geen beter plekje kunnen vinden dan mijn rechter oog. Daar zit je dan om half 7  's ochtends met een dik oog familie foto maken. Daarna konden we nog even lekker naar bed. Om half 9 werden we weer wakker gemaakt door Mamma Neli om onze koffer verder in te pakken, te ontbijten en afscheid te nemen. Om 9 uur zou de bus er zijn en zouden we vetrekken, dat is uiteindelijk half 1 's middags geworden. Onze eigenlijke chauffeur had nog geen paspoort en moest die nog regelen. Dat duurde allemaal te lang en hebben we een ander bedrijf geregeld, op z'n Afrikaans hebben we maar zitten wachten in de schaduw. Floortje had haar gitaar bij en hebben we met z'n alle zitten zingen. Een filmpje hiervan staat bij mijn video's. Toen we het busje eindelijk zagen aankomen hebben we Goodbye moeten zeggen tegen onze lieve Mamma's. Floortje en ik hadden voor onze Mamma Neli een lief kaartje gegeven met een mooi magneetje, ze was zo blij. Ook hebben we ons adres en telefoonnummer erop gezet voor als ze ons mist. Toen was het knuffel tijd, mijn Mamma is zo lief voor me geweest. Als ik ergens mee zat of we kwamen terug van een zware dag was ze er altijd voor me. Haar advies heeft me erg geholpen en ben haar daar altijd dankbaar voor.

Ik de bus was het een groot feest, we begonnen met een spel 'never have I ever' om elkaar toch even een beetje beter te leren kennen.

IMG-20190115-WA0003

Toen kwam de muziek erbij en iedereen was blij en zong en danste mee. Daarna werd het wat rustiger en kon iedereen lekker z'n eigen ding doen. Toen kregen we te horen dat onze simkaart in Lesotho waarschijnlijk niet werkt. Ik begon dus snel aan mijn blog, wat we de rest van de dag gaan doen is nog niet zeker, helemaal omdat we zo laat zijn vertrokken. Ik probeer alle internet die ik kan krijgen te gebruiken om mijn blogs te schrijven. Als het niet lukt dan komen er een paar blogs tegelijk online wanneer we weer in Johannesburg zijn. Hier nog wat foto's van het uitzicht vanuit de bus, enjoy en tot snel.

15475564332462424956494569028403IMG_20190115_144128IMG_20190115_140011

Dikke kus XX

1. Annemieke van Dooren:
    15 januari 2019
    Zo leuk om je verslagen te lezen..
    Uiteindelijk dan toch onderweg...
    Veel plezier in Lesotho
    Gr Annemieke
  2. Jenny:
    15 januari 2019
    Goede reis! Rustig aan, hopelijk kun je nog wat slapen en is je muggen-oog al aan het krimpen 🙈
    Wat een avonturen, nu al en het is pas dag 4! Lijkt alsof je al veel langer daar bent na alles wat jullie al hebben gedaan! Dikke knuffels! 😘💋