Voorbereidingen voor Zuid-Afrika

21 december 2018 - Schijndel, Nederland

Lieve lezers,

Het is bijna zover! Over precies 21 dagen zit ik in het vliegtuig naar Johannesburg. In de blog van vandaag wil ik jullie een beetje vertellen wat ik aan voorbereidingen heb gedaan afgelopen maanden en een klein voorproefje geven over de planning. Als je mij nog niet kent of mijn Facebook niet hebt gevolgd, geen paniek ik zal je gaande blogs bij praten.

Ik ga met mijn opleiding naar Zuid-Afrika, hier moest je voor solliciteren en ik ben met 12 andere studenten aangenomen voor dit geweldige programma. We hebben ook allemaal een bepaald bedrag moeten inzamelen om sport materialen te kopen. Dit heeft iedereen op zijn of haar eigen manier gedaan. Mijn eerste sponsoractie was schminken op de Hartrmert een jaarmarkt in Schijndel, dit heb ik gedaan met 2 lieve vriendinnen en mijn vader heeft naast ons staan zingen als levende jukebox. Hier had ik al heel veel geld mee opgehaald. Ook had ik een site gemaakt bij Doneeractie.nl waar mensen online geld konden doneren. Toen begon ik met mijn kleding inzamel actie, mensen hebben kleding en schoenen bij mij ingeleverd. Dit liep langzaam een beetje uit de hand.... Ik wilde deze actie een maand doen, uiteindelijk na 2 maanden had ik 83 zakken en bijna 300 kilo!! Toen heb ik al die zakken maar snel ingeleverd, daarna ben ik samen met mijn lieve yoga docente Sanne de yoga clinic gaan organiseren. In november hebben we deze uitgevoerd met 16 deelnemers. Het was een super geslaagde clinic geworden. Ook hebben mensen geld gedoneerd die ik mijn verhaal vertelde, de mensen die ik tegen kom vinden het super interessant en willen mij graag helpen.

Al dit was een hele ervaring en een grote les. Je leert organiseren en netwerken, dat niet alleen je leert jezelf nog beter ontwikkelen op verschillende vlakken. Ik ben nu al super dankbaar dat ik dit allemaal mag meemaken.

De 2 leraren die ook mee gaan op reis hebben voor ons geregeld dat we extra Engelse lessen hebben gekregen, we moesten een sportles geven (in het Engels) en we hebben allemaal een presentatie gegeven over een onderwerp wat veel in Zuid-Afrika leeft. Zoals prostitutie, hiv/aids, de Gangs en de Apartheid. Zo leerden we van elkaar waarom we daar echt heen gaan, om deze mensen te helpen doormiddel van sport.

Ik heb ongeveer een weekje geleden de planning gekregen wat we allemaal gaan doen in Zuid-Afrika. Natuurlijk gaan we niet alles doen volgens de planning, dat is niet bepaald hoe ze dat in Zuid-Afrika doen. De reis begint in Johannesburg, dat staat vast. Als het vliegtuig land gaan we meteen op pad naar het Apartheids museum*. Daarna gaan we onze eerste nieuwe (tijdelijke) familie ontmoeten. Op mijn reis slaap ik samen met een andere studente in twee gastgezinnen. Zo krijgen we 2 tijdelijke 'mamma's' in Zuid-Afrika. Zo gaan we ook nog hele vette dingen doen! Ik zal ik één verklappen: we gaan 'De Tafelberg' beklimmen!! Dat is toch super?

Graag zou ik het hele programma willen vertellen maar ik hou jullie nog graag even in spanning….

Hopelijk vinden jullie het leuk om de eerste blog van mijn reis naar Zuid-Afrika leuk om te lezen en niet te lang... Ik wens iedereen fijne feestdagen en tot snel weer bij een nieuwe blog XX

Ps. Voordat ik het vliegtuig in stap horen jullie zeker nog van mij.

*https://www.apartheidmuseum.org/

1. Helga:
    21 december 2018
    Eline heel veel succes en vooral héél véél genieten😘
  2. Nanneke Schoenmaker:
    22 december 2018
    Heel veel succes. Ga je volgen
  3. Okki van der Plas:
    7 januari 2019
    Heel veel succes voor jullie allemaal! Leuk dat ik via deze weg op de hoogte kan blijven... ik ben benieuwd! Geniet👊🏼😘
  4. Natacha:
    8 januari 2019
    Hoi Eline, Wat leuk je blog! Ik ga je zeker volgen! Heel veel succes nog met de voorbereidingen en tot vrijdag op Schiphol.
    Groetjes Natacha (moeder Floortje)