Laatste dagen voor vertrek

8 januari 2019 - Schijndel, Nederland

Lieve lezers,

Voor de laatste keer zijn we samen gekomen en de ouders de laatste informatie gegeven over de grote reis die we gaan maken als groep. En ja, het is al bijna zover! Aan komende vrijdag 11 januari om half 3 's middags zitten we in het vliegtuig naar Dubai. Daar hebben we dan een overstap van 5 uur om daarna door te vliegen naar Johannesburg. Daar komen we dan rond 11 uur 's ochtends aan.

Vanavond hebben we ook alle sponsor spullen verdeeld onder de studenten, iedereen neemt ongeveer 9 kilo aan sponsor spullen mee in zijn of haar koffer. Dit zijn bijvoorbeeld ballen, hesjes, tennisrackets, laptops, voetbal tenuetjes en ook een beamer! Deze beamer gaan we doneren aan het KwaNothemba centrum voor beperkte mensen, zodat deze mensen o.a. filmpjes kunnen kijken als dagbesteding. De andere spullen doneren we ook aan andere goede doelen die we gaan bezoeken in Zuid-Afrika. Hierbij wil ik ook alle sponsoren bedanken voor al deze mooie spullen en de studenten voor alle energie die ze hierin hebben gestoken.

Al weet ik niet precies hoe het met de zenuwen van de andere studenten zit, maar ik kan nog steeds niet helemaal geloven dat ik mee mag met dit mooie programma. Ik kan me nog moeilijk beseffen dat ik over een paar dagen, voor 3 weken, in Zuid-Afrika super mooie dingen ga doen en ervaren. Toch weet ik wel dat ik nu al heel dankbaar ben dat ik deze ervaring mag meemaken, dat gaat niemand me ooit meer afnemen en ik zal er erg veel van leren. Mensen in mijn omgeving hebben zoveel voor mij gedaan afgelopen maanden, ik weet ook dat ze super trots zijn en me alles gunnen.

Op de Facebook pagina Excellentie programma Sport en Bewegen Tilburg  hebben alle studenten zich voorgesteld, als je daar benieuwd naar bent, CHECK US OUT! Ik ben er zeker van dat je ons allemaal stuk voor stuk leuk gaat vinden, er gaan alleen maar schatten mee naar Zuid-Afrika.

Deze blog is korter, maar wen er maar niet te snel aan ;)

Ik ga proberen elke dag een blog te schijven, schrijf je in voor de mail lijst en mis niks! Bedankt voor het lezen en tot de volgende XX

1. Annemieke van Dooren:
    8 januari 2019
    Heel veel plezier in zuid Afrika met z'n allen
    Kijk uit naar je reis verhalen
    Groetjes Annemieke (moeder van Rik)
  2. Lies van Rooij:
    8 januari 2019
    N hele goeie reis en 3 hele fijne weken daarginds.
    Echt super zeg.!!
  3. Jenny:
    8 januari 2019
    Goed bezig zussie ❤️💋 super trots op jou!!
    Kom maar op met dat avontuur!
    En kan niet wachten je Harry Potter epistels voor te lezen aan Sophie 😉 knuffels
  4. Renée:
    8 januari 2019
    Succes met jullie project en al wat jullie daar gaan ondernemen met jullie goede doelen. Geniet terwijl ook van Zuid-Afrika! Wij volgen mee vanuit België. Meter van Brice
  5. Minou Ücerler:
    Heel veel plezier lieverd! Het is je gegunt. ♥️
    Hou ons op de hoogte.

💋💋
  6. Natacha:
    9 januari 2019
    Dat heb je weer mooi en enthousiast geschreven Eline! Ik verheug me al op de volgende! Een hele goede reis (vlucht) en enorm veel plezier en voor iedereen die mee gaat prachtige herinneringen gewenst in Zuid-Afrika!
  7. P d Bruijn:
    9 januari 2019
    Een hele goede vlucht en een mooi verblijf daar met z'n allen. Jullie hebben het mooi voor elkaar. Ben trots op jullie. Maar probeer er ook vooral van te genieten. Succes. Corry de Bruijn Oma van Floortje.
  8. P d Bruijn:
    9 januari 2019
    Geweldig jullie voorbereiding en al die acties! Heel fijne reis en verblijf in het fascinerend Zuid Afrika. Maak maar een hoop mensen wat gelukkiger in deze wereld 🌹
    Opa van Floortje
  9. Michele en Ludo:
    10 januari 2019
    We wensen jullie heel veel succes met al jullie belevenissen. Geniet samen van deze bijzondere ervaring. Een hele goede vlucht. We blijven jullie op deze manier volgen. 🍀🍀🍀👍
  10. Anja van Haaren:
    10 januari 2019
    Wij wensen jullie heel veel succes ,geniet ervan Floortje en we zullen zeker je blog bekijken .
    Louis en Anja Van de Pol -van Haaren
  11. Jacques Vissers:
    Hallo Eline.
    Als ouders van Merel vinden wij het net als in afgelopen jaren natuurlijk heel leuk om jullie te volgen in ZA. Wij gaan dus met veel plezier jouw verhalen, indrukken en ervaringen volgen.
  12. Claudi Olieslagers:
    11 januari 2019
    Eline, leuk dat je er nog aan denkt om mij een link te sturen zodat ik je kan volgen. Ik wens je heel veel plezier ben benieuwd naar je verhalen. Dit gaat een bijzondere reis worden waarin je ook je eigen rugzakje weer mee kunt vullen. Daarna begin je aan je stage op Den Herdgang. Ook daar heb ik nu al alle vertrouwen in. Dit gaat jouw jaar worden. Wens je een goede reis en veel (leer)plezier in Zuid Afrika.
  13. Bas van Dun:
    12 januari 2019
    We gaan jou en de rest volgen, heel veel plezier in Zuid Afrika familie van Stef van Dun